Perjantai 11.12.2020
Ydinvoimalan häiriötilanne ohi

Häiriötilanne ei aiheuttanut vaaraa ihmisille. Ydinvoimalasta ei päässyt säteilyä ympäristöön.
Häiriötilanteen syy oli vika reaktoriveden puhdistusjärjestelmässä. Vian takia reaktori sulkeutui.
Vikaa on korjattu, ja reaktori tuottaa taas sähköä ehkä jo sunnuntaina.
Suomen koronaluvut

Perjantaina raportoitiin myös 11 uutta koronakuolemaa. Suomessa on kuollut yhteensä 453 ihmistä koronan takia.
Turun koululaiset etäopetukseen

Etäopetus alkaa ensi viikolla, ja se kestää joululomaan asti. Valmistavan opetuksen oppilaat ja erityisen tuen oppilaat saavat kuitenkin lähiopetusta koulussa.
Helsingin seudulla peruskoulut pysyvät auki, lähiopetus jatkuu myös yläkouluissa. Päätös koskee Helsingin, Espoon, Vantaan ja Kauniaisten kouluja.
Saksan koronatilanne

Saksassa on yli 80 miljoonaa asukasta, ja koronatartuntoja on paljon yli miljoona.
Saksassa on tiukat koronarajoitukset. Esimerkiksi ravintolat ja baarit on suljettu.
Koronatilanne on kuitenkin niin huono, että Saksa suunnittelee uusia koronarajoituksia.
Linnut järvenjäällä

Monet ihmiset ovat kuitenkin huolissaan linnuista. He luulevat, että linnut jäätyvät jäähän kiinni. Siksi he soittavat pelastuslaitokselle.
Pelastuslaitokselta kuitenkin kerrotaan, että linnut eivät jäädy jäähän kiinni. Ne voivat vaikka nukkua jäällä.
Järvenjää on nyt linnuille turvallinen, koska ohut jää ei vielä kestä petoeläinten painoa.
Viikonlopun sää

Sunnuntaina sää taas kylmenee, ja koko maassa on pakkasta.